"dagens svenska skattesystem är så jävla knullat"


– Jag tycker ju det. Men det får man inte säga, för då är man ”ett jävla borgarsvin”. Jag är uppvuxen i ett socialdemokratiskt hem, men tycker att det är märkligt att du inte kan jobba dig till en okej förmögenhet. Det enda socialt accepterade sättet att bli miljonär i Sverige är att vinna på Lotto eller att vara NHL-proffs. Foppa och de andra kommer hem som multimiljonärer och bygger kåkar – fan, vad kul att det går bra för dem! Men Olle Jönsson som startar en tillverkningsindustri inom plast­området, sysselsätter 200 personer och har en privat förmögenhet på fem miljoner – han är ett kapitalistsvin. Jag menar, hur tänker man då? Vem har bidragit bäst till samhällsutvecklingen? Foppa i all ära, men jag håller nog på killen med plastfabriken.

Mikael Tornving kommenterar i senaste numret av Cafe sin kommentar i ett tidigare nummer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0